Direktlänk till inlägg 3 september 2011

Inoff i Sjulnäs!

Av Cecilia - 3 september 2011 22:03

Idag har jag varit på inoff utställning i Sjulnäs!

Elisabeth (kakan) ville att jag skulle komma, i slutända blev det att ställa ut Meja!


Senaste jag ställde ut Meja var det okt 2010 efter det sa jag till mina vänner det blir den sista! Jag hade fel   !

Ärligt talat var det kul på inoffen, för Meja skötte sig suveränt inne i ringen!

Jag är så nöjd och jag hoppas Meja tyckte det var kul!


 

Mejas bedömning:


Söt tikhuvud med vänlig uttryck, bra hals, snygg överlinje, Kraftig bröstkorg, normalt vinklad fram och bak, lagom benstomme, fina tassar, rör sig bra, men något löst i fronten,väl visad.

Fick Hp!


 


   


   

Även qvinny ställdes ut av Elisabeth !

Som svärdottern Emma är fodervärd till.
Det var roligt att få träffa Emma och även qvinny!



  


  


    


Och Ullas hund Tina ställdes ut av elisabeth!

Tina ställdes ut i veteran klass men gick inte vidare på grund av hon haltade på enaframbenet!. Tina var ändå duktig i ringen med handligen Elisabet!


 

Iallafall gick Meja Qvinny vidare till Öppenklass final men vi åkte ut lika fort, Jag är så nöjd för att meja skötte sig jättebra i ringen!


Mvh Meja och Kotten



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 juli 2012 19:19


Idag ställde jag Meja för en amrikansk domare!Mycket trevlig domare, tog väl hand om hundarna i ringen!Och tyckte att vi hade fina Golden Retriever i Sverige (även dom hon dömde idag!) Meja fick GOOD !   Good: Hund som motsvarar rasens sta...

Av Cecilia - 26 juni 2012 21:48


Du har Meja blivit SEVCH (Svensk viltspår champion)Hon är en riktigt duktig tös i skogen! Åhh vad Jag och Kakan har tränat med henne! Och även haft skit kul i skogen!Jag överlämnade min tös till Kakan när hon skulle till Kiruna till viltspårtävlingen...

Av Cecilia - 11 januari 2012 18:28


Nu har jag tänkt ställa ut Meja!Får se vad bedömningen blir, svår konkurrans! Jag kan säga mer jag tar steg efter steg!då menar jag att jag hoppas hon är nära rasstandart! Och att jag försöker visa upp henne bra så jag själv är nöjd!Men jag tycker ...

Av Cecilia - 8 januari 2012 10:22

     Mejas FarfarfarFarfarsmor        Mejas FarmorsfarFarmorsmor     Mejas:   Morfarsfar!                                                 
          Mormorfar!     Mejas; MormormorIngen bild på Mejas Mormorfar ...

Av Cecilia - 28 november 2011 00:18

 Meja ställs ut för första gången (5 mån) Inoff utställning (2009)               Meja ställs i Junior klass på SSRK utsällning! (2009)   Detta kort är vi på inoffutställning tror det var? (norrbottens golden retriever klubb som ...

Ovido - Quiz & Flashcards