Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Hund önskan och Viltspår!

Av Cecilia - 21 oktober 2011 23:48

Meja tycker det är så roligt med viltspår! Och nu tränar Elisabeth med henne för att få ner farten på henne!

Meja tycker det är så kul att få finna viltdelen, av den orsaken kan det gå lite väl snabb i spåret!
Och av det kan dom slarva och ringningar eller tappa spåret!


Vi håller så klart att träna på det!


Mejas Mor och far!


 

Åsmous Golden Garden Anemone



  

Kixons Garfield
 
 
Mejas som 8 veckor!
 
 
  
 
  
 
 
Meja 2 år
 
  
 
Det är några månader tills hon blir 3 år!
Tiden går ju så fort!
 
Jag är så sugen att vilja ha en till hund! En såkallad syster till Meja.
 
Det viktigaste är ju tiden, man ska ju ha tid att ta hand om sin valp!
 
  
(lånad bild ej mejas syskon)
 
Om man kanske skulle skaffa sig en till valp!
 
så ställer man denna fråga till sig själv!
Skulle man skaffa samma Hundras eller vilja skaffa en annan hundras!

Det blir kanske troligen samma ras en Golden Retriever!
Dom är en underbar familjhund i mina ögon!

Vilka trevliga ekipage vi hade idag i spårskogen! Det gick så bra för båda förarna i skogen!
För deras hundar hittade klövarna :)!

Raserna var:

Prazský krysarík

 

( Lånad bild som visar hur dom ser ut)

Hennes Prazský krysarík Var så kul att se  när hon spårade i skogen! Och unden hittade klövern!
Även Schäfer och Collien gick spper bra för i spåret! Tummen upp!

Tack Elisabet Bölegårdens kennel

Mvh Kotten Och Meja












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 8 juli 2012 19:19


Idag ställde jag Meja för en amrikansk domare!Mycket trevlig domare, tog väl hand om hundarna i ringen!Och tyckte att vi hade fina Golden Retriever i Sverige (även dom hon dömde idag!) Meja fick GOOD !   Good: Hund som motsvarar rasens sta...

Av Cecilia - 26 juni 2012 21:48


Du har Meja blivit SEVCH (Svensk viltspår champion)Hon är en riktigt duktig tös i skogen! Åhh vad Jag och Kakan har tränat med henne! Och även haft skit kul i skogen!Jag överlämnade min tös till Kakan när hon skulle till Kiruna till viltspårtävlingen...

Av Cecilia - 11 januari 2012 18:28


Nu har jag tänkt ställa ut Meja!Får se vad bedömningen blir, svår konkurrans! Jag kan säga mer jag tar steg efter steg!då menar jag att jag hoppas hon är nära rasstandart! Och att jag försöker visa upp henne bra så jag själv är nöjd!Men jag tycker ...

Av Cecilia - 8 januari 2012 10:22

     Mejas FarfarfarFarfarsmor        Mejas FarmorsfarFarmorsmor     Mejas:   Morfarsfar!                                                 
          Mormorfar!     Mejas; MormormorIngen bild på Mejas Mormorfar ...

Av Cecilia - 28 november 2011 00:18

 Meja ställs ut för första gången (5 mån) Inoff utställning (2009)               Meja ställs i Junior klass på SSRK utsällning! (2009)   Detta kort är vi på inoffutställning tror det var? (norrbottens golden retriever klubb som ...

Ovido - Quiz & Flashcards